FAQ

Följ oss på sociala medier!

-Oavsett bilmärke, vi kan det!

Fredagen den 17 januari har vi stängt ! öppnar åter 20 januari kl. 07,00 .

FAQ

Vanliga frågor


Här har vi samlat svaren på några vanliga frågor. Hittar du inte det du söker får du gärna kontakta oss på info@autodena.se så hjälper vi dig.

Varför har ni nästan inga priser på hemsidan?

Eftersom vi har flerao olika bilmärken och gör alla förekommande service- och reparationsarbeten på dessa skulle det helt enkelt bli för mycket information att lägga upp. Dessutom har vi med jämna mellanrum erbjudanden som påverkar priset så för att det priset som gäller för just den service/reparation din bil behöver ber vi dig ringa eller maila oss.

Varför kostar service olika mycket från gång till gång?.

Varje bil har ett serviceprogram som är skräddarsytt för att bilen skall fortsätta rulla så länge som möjligt till så låga driftskostnader som möjligt. Vissa delar av bilen (exempelvis tändstift och luftfilter) har bytesintervaller och dessutom varierar det hur grundlig inspektion som skall göras. En service där många delar skall bytas och en grundlig inspektion skall göras är dyrare än en service där endast motorolja och oljefilter skall bytas.

Vad kostar hjulskifte och förvaring?

Hjulskifte kostar 270 kr per gång och förvaringen kostar 450kr per säsong. Hjulskiftet inkluderar kontroll av däckskick och mönsterdjup och förvaringen inkluderar tvätt av fälgarna. I samband med service eller verkstadsbesök över 1500 kr kostar hjulskiftet endast 99 kr.

Vad kostar det med lånebil hos er?

Själva lånebilen är kostnadsfri. Du betalar endast bränslet för den sträcka du kört, antingen genom att tänka 1 liter per mil eller genom att betala 15 kr per mil i kundmottagningen. Väljer du självriskreducering för 149 kr ingår 5 fria mil samt att självrisken endast är 1 000 kr om du skulle råka skada bilen (annars är självrisken 6 250 kr). Passerar du genom betalstationerna för trängselskatt i Göteborg får du betala 18 kr för två passager eller 60 kr för obegränsat antal passager under en dag

Vilka lånebilar erbjuder ni?

Vi erbjuder olika lånebilar. De flesta lånebilarna är Ford Fiesta, men vi har även ett fåtal andra bilar såsom Skoda Fabia, Peugeot 207gt och varav några av har automatisk växellåda, och några har dragkrok. Har du särskilda önskemål, meddela detta vid bokningen av ditt verkstadsbesök så gör vi vårt bästa för att tillgodose dina behov.

Vilka regler gäller för era lånebilar?

Rökning och husdjur inte är tillåtna i lånebilarna. Eventuella p-böter som lånebilen får när du disponerar den fakturerar vi dig.

Hur fungerar det med självrisk om man råkar skada lånebilen?

Om du inte valt självriskreducering för 149 kr (inkl. 5 mils bränsle) så är självrisken 6 250 kr vid skada. Har du självriskreducering betalar du 1 000 kr i självrisk vid skada.

Gör ni service enligt alla riktlinjer från biltillverkarna?

Ja, vi följer den serviceplan som finns för just din bil och alla serviceanvisningar som varje biltillverkare har bestämt. och  är godkända av biltillverkaren själva att utföra alla förekommande service- och reparationsarbeten.

Ringer ni mig när bilen är klar?

Ja, mekanikern eller verkmästaren ringer upp dig när bilen är klar om ni inte bestämt något annat, eller om du väntar på plats

Vad händer när min bil har blivit bärgad till er?

Vi kommer att kontakta dig första vardagen efter att din bil ankommit till oss och meddelat att bilen är hos oss, hur snart vi kommer att felsöka den och lämna information om hur tidsplanen för åtgärd ser ut. Ansvarig person kommer att ringa under förmiddagen och meddela.

Vilka betalningssätt finns hos er?

Från och med första januari 2020 kommer vi inte längre erbjuda kontant betalning Vi vill öka säkerheten för både våra kunder och personal samt att behovet av kontant betalning minskar.

Vi erbjuder betalning med kort samt fakturabetalning för företag (efter godkänd kreditprövning). De kort vi accepterar är Visa, Mastercard .


Vanliga frågor om ceramic Guard & Keramiskt lackskydd

Produkt

Kan keramisk skydd appliceras på en matt lackfinish?

Vad skyddar Ceramic Guard lacken mot?

På vilka delar av fordonet kan Ceramic Guard appliceras?

Keramisk skydd kan appliceras på hjul, fönster (utom vindrutan!), Färgkodade stötfångare, plastkomponenter och strålkastare. Specialisten kan skräddarsy behandlingen efter dina exakta krav.

Kan keramikskydd också appliceras av konsumenten?

Underhåll

Kräver keramikskyddet eller måleriet underhåll efter behandlingen och i så fall hur?

För att upprätthålla Ceramic Guard rekommenderar vi att du tvättar fordonet varje månad med Ceramic Wash. Detta är ett schampo som har utvecklats speciellt för att mata beläggningen. Observera att när du tvättar fordonet, se till att du inte får sand eller smuts mellan din svamp och målarfärg, eftersom det orsakar repor.

Vi rekommenderar också att Keramisk glasyr appliceras en gång var tredje månad för att bibehålla beläggningens vattenavvisande skydd i optimalt skick.

Kan jag fortfarande använda biltvätten med en keramisk skyddsbehandling?

Vad kan göras om fågelavfall i en keramisk skyddsbehandling?

Skyddar keramikskyddet fordonsmålningen mot stenflis?

Skada

Kan keramisk skydd appliceras på ett enskilt område på fordonet efter skador?

Ja, specialisten är inställd för att göra detta och kan endast behandla det reparerade området på din begäran.

Kan kostnaden för keramisk skydd krävas av ditt försäkringsbolag om det är skadat?

Garanti

Vilka är villkoren för Ceramic Guard-garantin?

Är keramikskyddsgarantin specifik för köparen?

Kan jag förlänga garantin för keramisk skydd?

Olofsdalsvägen 15, 30241 Halmstad

Email: info@autodena.se

Telefon: +46 (0)O35-7109998

På väg till oss?


Här finns vi :

LEVERANS


Vi kan skicka alla produkter i vår shop via postnord eller DHL.

KÖPVILLKOR


Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. För mer info tryck här!

Följ Autodena på sociala medier


 

TILLGÄNGLIGA BETALSÄTT


Betala Direkt, faktura 14 dagar (0 kr i avgift), kort, banköverföring, delbetala i din egen takt och betala i slutet av oktober.

Genom att lämna information i kassan godkänner jag alla villkor. Genom att klicka på "Slutför köp" accepterar jag betalningsansvar och godkänner köpvillkoren hos Autodena AB.

© Copyright. Autodena

Den här hemsidan använder cookies. Genom att fortsätta använda sidan godkänner du vår användning av cookies.

Acceptera